Başarıyı İyileştirme ve Geliştirme Projesi kapsamında ilkokul kademesindeki öğrencilerin okuma hızı ve okuduğunu anlamlandırabilme becerilerini geliştirmeyi amaçladık. Bir sürelik gözlem ve takiplerimiz sonucunda öğrencilerin okuma hızlarının düşük olma sebeplerinden bir tanesinin kelime hazinelerinin düşük olması sonucuna ulaştık. Öğrencilerin okuma hızlarının artması ve okumadaki verimini artırmak adına ‘’Kelime Hazinem Yükseliyor’’ etkinliğini Kasım ayı boyunca uygulamayı ve öğrencilerin gelişimini takip etmeyi planladık.
Başarıyı İyileştirme ve Geliştirme Projesi kapsamında ilkokul kademesindeki öğrencilerin okuma hızı ve okuduğunu anlamlandırabilme becerilerini geliştirmeyi amaçladık. Bir sürelik gözlem ve takiplerimiz sonucunda öğrencilerin okuma hızlarının düşük olma sebeplerinden bir tanesinin kelime hazinelerinin düşük olması sonucuna ulaştık. Öğrencilerin okuma hızlarının artması ve okumadaki verimini artırmak adına ‘’Kelime Hazinem Yükseliyor’’ etkinliğini Kasım ayı boyunca uygulamayı ve öğrencilerin gelişimini takip etmeyi planladık. Öğrencilerin kırsalın dezavantajlı şartlarında ulaşamadıkları imkanları sınıfa getirip onlara sunmak istedik. Bu doğrultuda sınıfın müsait bir köşesine Sesli Kitap Köşesi oluşturma kararı aldık. Sesli Kitap Köşesinde yer alan bilgisayar ve kulaklık aracılığıyla bu uygulamadan yararlanabilecektir. Teneffüslerde ve öğle aralarında ihtiyaçlarını giderdikten sonraki kalan zamanlarını öğretmen rehberliğinde verimli bir şekilde Sesli Kitap Köşesinde değerlendirme şansını öğrencilere sunduk. Bu uygulama sürecinde öğrencilerin bir yandan sesli kitabı dinlerken bir yandan süreç için hazırlanan videodan kitabın metnini ve görsellerini takip etmesiyle birlikte birden fazla duyu organına hitap etmesi daha etkili bir uygulama süreci olmasını sağlayacaktır. Süreç sonunda öğrencilerin kitap okumaya karşı pozitif bir tutum geliştirmesini, kelime hazinesinin artmasını ve bunlara bağlı olarak okuma hızı ve okuduğunu anlama becerilerinin gelişmesini amaçladık. Bunlara ek olarak okuma esnasında vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okuma becerisini geliştirmiş olacaklardır.
meb_iys_dosyalar/63/01/729183/dosyalar/2024_12/11132755_kelimehazinemartiyor.pdf
Adres:
Taşlıca Dodaş Köyü
Telefon
0